Wielu sprzedawców popełnia dość istotny błąd. Demonstrując produkt eksponują zalety, które z ich punktu widzenia są istotne, a nie klienta. Należy, więc zadbać o dokładną kontrolę wymogów klienta, która zawiera dopytywanie oraz próbę interpretacji jego wyznaczników wywierających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. Ponad wszystko chodzi o zademonstrowanie hipotetycznemu zainteresowanemu, że dany produkt ułatwi jegożywot. Należy też zatroszczyć, aby klient odczuwał radość z powodu zakupu i zadawał sobie sprawę, że dobrze ulokował fundusze. Starając się zaprezentować produkt, sprzedawcy nie powinni zapominać o dostosowaniu przekazu do najistotniejszych wymagań klienta oraz jego oczekiwań. Wielu ludzi nie namówią hasła o niewielkiej cenie, ale jakość i popularność konkretnego produktu. W rezultacie każdy chce dobrze wypaść w oczach przyjaciół. Ponadto każdy sprzedawca ma obowiązek nie tyle skupiać się na parametrach produktu, ale na tym, do czego klient ma możliwość go użyć. żadnej osoby nie frapuje, czym jest dana rzecz, lecz co może dla niego zrodzić bądź co zmienić. Za pośrednictwem tego klient podejdzie do zakupu bardziej entuzjastycznie a sprzedawca w jego oczach stanie się godniejszy zaufania. Przedstawiając dany produkt warto również uwidocznić profity, jakie kupujący otrzyma i straty, jeżeli tego nie zrobi. Wskazane jest zadbać by w oczach klienta produkt był cieszący się wzięciem, a sprzedawca posiada jego ostatnie sztuki, które za niedługo się sprzedadzą. Dzięki tej prostej sztuczce klient zacznie pragnąć zakupu i nie będzie się starał poddawać go głębszej analizie.Zamykając transakcje warto zadbać, by nie oferować za dużo czasu na przeanalizowanie. Z tego powodu warto być konsekwentnym i dać klientowi poczucie dokonania najlepszego wyboru.
Źródło: Program do księgowania