Kobieta w odmiennym stanie musi uważać na siebie bardziej, gdyż dba o dwa życia na raz. Wiąże się to nie tylko z badaniami lekarskimi, ale głównie ze właściwym odżywianiem. Poza aktywnością, kontrolą u medyka, menu jest najważniejszym elementem pielęgnacji o zdrowie. Filarem diety kobiety w ciąży jest zbilansowanie posiłków. Regułę, aby jeść za dwoje trzeba zostawić już na wstępie, bo jedyne, do czego poprowadzi to nadmiar kilogramów.
Istotne jest dodawanie składników niezbędnych mamie oraz maluchowi, czyli witamin, minerałów, składników zdrowotnych. Niezbędne jest konsumowanie warzyw i owoców. Najbardziej ważne są warzywa, w których istnieją wszystkie niezastąpione składniki. Żeby nie było nudno, warzywa warto jest gotować na parze, przez co są miękkie, korzystniejsze, proste do wchłaniania i zdrowe. Tak samo poprawnie, korzystnie sprawdzają się sałatki z surowych warzyw, ale należy je przed użyciem bardzo dokładnie umyć pod zimną wodą. Należy kupować warzywa na jarmarkach i z ekologicznych upraw, dzięki czemu ma się lepszą pewność, że rośliny nie są polewane trującymi substancjami. Poza warzywami i owocami bardzo istotne jest jedzenie mięsa i nabiału. Jeśli nie jest się wegetarianką, zminimalizowanie mięsa do niewielkiej ilości nie jest najlepsze. Posiada ono dużo żelaza, potrzebnego kobietom w ciąży. Razem z rozwojem dziecka maleje się jego ilość w organizmie mamy, co może prowadzić do anemii. Aby jej zapobiec należy dostarczać niezbędny elementdodatek w jedzeniu. Czerwone mięso przynosi dużo żelaza, lecz powinno być jadane tylko raz na tydzień. Znacznie pozytywniejsze dla zdrowia i kondycji organizmu jest mięso z drobiu, grillowane albo gotowane.

WWW: flores porto adriano