Dzisiaj chciałbym powiedzieć kilka zdań o diecie Cambridge. Dieta oparta jest na małej liczbie kalorii, przygotowana w sposób przemysłowy. Do tej diety zaliczają się napoje i jagody acai w pod postacią proszku, które trzeba rozpuszczać w wodzie. Gwarantuje kompletny zestaw składników odżywczych, każda porcja zapewnia 135 kcal (14 g białka, 2,7 g tłuszczów i 14,7 g węglowodanów, także 1/3 zalecanego dziennego zapotrzebowania na witaminy i składniki mineralne). Liczba posiłków zależy od płci i wzrostu, na ogół jednakże kobietom zaleca się przyjmowanie ok. 400 kalorii na dzień, a panom ok. 520 kcal.. Dietę Cambridge należy traktować jako jedyne źródło odżywiania (ale nie dłużej niż trzy tygodnie) albo łączyć z codziennymi daniami.


Plusy:
- szybki spadek masy ciała (przeciętny ubytek wagi ciała równa się ok 2,5 kilogramów/tydzień)
- dieta redukuje poziom cholesterolu i triglicerydów we krwi, również stężenie glukozy oraz minimalizuje ciśnienie krwi

Minusy:
- mała podaż energii może przyczynić się do spowolnienie tempa metabolizmu
- po diecie bardzo często występuje efekt jo-jo, ponieważ osoby ją używające nie uczą się praw zdrowego odżywiania i po skończonej diecie powracają do swoich byłych nawyków żywieniowych
- stosowanie diety o tak niskiej podaży energii hamuje wchłanianie większości leków
- podniesiona jest diureza (wydalanie moczu)
- w pierwszych dniach planu można zauważyć efekty uboczne, np. bóle głowy, biegunki i zaparcia
- plan potrzebuje konsultacji lekarskiej (nie powinny jej przyjmować m. in. osoby po zawale serca, kobiety w ciąży oraz kobiety karmiące piersią).
Zobacz też: jagody acai gdzie kupić sadzonki